Verzendinformatie

Verzendinformatie   

Hoe vaak worden pakketten bij de ontvanger thuis aangeboden?
De chauffeur probeert het pakket bij de ontvanger thuis aan te bieden. Is de ontvanger niet thuis? Dan probeert hij het bij de naaste buren te bezorgen. Als deze ook niet thuis zijn, dan wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop gebracht waar je het pakket vanaf de volgende dag op kunt halen. De chauffeur laat altijd een berichtje achter in de brievenbus zodat je precies weet waar het pakket is.

Waar vind ik de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop?
Met de Pickup Finder vind je iedere Pickup parcelshop in Nederland. Bij jou in de buurt, of wat verder weg.


Mijn pakket is niet aangekomen. Wat moet ik doen?
Indien je pakket niet binnen de aangegeven tijd is geleverd, laat dan een berichtje achter op ons contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Wil je liever iemand spreken? Bel dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 0900-3734663 (€ 0,50 per gesprek) en zij helpen je verder.

Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig. Houd deze dus bij de hand als je contact met ons opneemt.

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00u tot 17.30u.

Klimaat neutrale verzending
Klimaat neutrale pakketbezorging zonder extra kosten voor verzenders en ontvangers. Dat is voor DPD een belangrijk uitgangspunt. Wij bewaken de broeikasgassen die wij uitstoten nauwgezet en ondernemen voortdurend acties om onze koolstofvoetafdruk terug te dringen. Daarom compenseren we de onvermijdelijke emissies door investeringen in projecten voor hernieuwbare energie en schone energieopwekking.

Klimaatneutraal en innovatief
Wij sparen het milieu en werken aan nieuwe milieuvriendelijke manieren om pakketten te verzenden. Daarnaast meten wij de CO2 uitstoot en reduceren we deze uitstoot in lijn met onze milieudoelstellingen. En wat we niet hebben kunnen reduceren, compenseren wij volledig om klimaat neutrale pakketbezorging te waarborgen.

Wachten op je pakket is verleden tijd - dankzij Predict
Met Predict en live-tracking hoef je nooit meer te wachten op een pakket. Op de dag van bezorging laten we je namelijk op het uur nauwkeurig weten wanneer je je pakket kunt verwachten. En met Live tracking zie je hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voor hij bij je is.

Wat maakt Predict zo speciaal?
Op de dag van de levering ontvang je een bericht van DPD. Daarin staat een tijdvak van één uur waarbinnen je pakket geleverd wordt.

  1. Veranderen je plannen en ben je toch niet thuis? Dan kun je het moment of de plaats van de levering online eenvoudig aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen in een parcelshop.
  2. Op de bezorg dag kun je je pakket dankzij live-tracking online volgen. Op de kaart zie je zelfs hoeveel tussenstops de chauffeur nog moet afleggen.

Hoe laat komt mijn pakket? Ontvang je 1 uur tijdsvenster
https://www.dpd.com/nl/nl/ontvangen/